Фільтрувати за

Бренди
більше менше
Країна-виробник:
більше менше

Засоби для очищення двигуна

Як відомо, чистота мотора та підкапотного простору являється однією з важливих умов нормальної роботи двигуна внутрішнього згоряння та навісного обладнання. Справа в тому, що накопичення моторної оливи, пилу та бруду на блоці циліндрів та ГБЦ здатне погіршити теплообмін, передбачений конструкторами силового агрегату. Більш того, паралельно росте навантаження на систему охолодження двигуна.

Також, моторна олива та інші технічні рідини здійснюють негативний вплив на гумові та пластикові деталі під капотом (ізоляція проводки, кришки, ущільнювачі, заглушки і т.д.). Якщо у випадку з пластиком існує ризик зіпсувати зовнішній вигляд елементу, то гумотехнічні вироби розм’якшуються, тріскаються та руйнуються, тобто перестають виконувати свої функції. Саме тому досвідчені автовласники намагаються не допускати сильного забруднення двигуна.

Засоби для очищення двигуна дозволяють за короткий час позбутися від плям бруду, оливи, палива, бітума на поверхнях окремих деталей у підкапотному просторі. Очистку мотора необхідно періодично (хоча б кілька раз на рік, особливо весною та восени) виконувати для того, щоб, по-перше, у випадку проведення ремонтних робіт працювати з чистими деталями, а по-друге, щоб мінімізувати потрапляння бруду із зовнішніх поверхонь деталей у внутрішній простір. Що стосується естетичної складової, то найчастіше очисник двигуна автомобіля використовують для передпродажної комплексної очистки машини.

Для чого потрібен очисник двигуна?


Почнемо з того, що пил та інші забруднення, котрі потрапляють в підкапотний простір зовні, не являються основною проблемою. Частіше за все необхідність мити двигун виникає з причини того, що тосол чи антифриз, моторна та трансмісійна олива, робоча рідина гальмівної системи, гідропідсилювача керма в процесі активної експлуатації витікає назовні. Протікання можуть проходити крізь зношені сальники, прокладки, кришки та ущільнювачі, крізь тріщини в патрубках або магістралях, у пластиковому бачку. Досить часто і сам водій під час доливу проливає оливу, антифриз або гальмівну рідину повз заливну горловину. В результаті засіб потрапляє на зовнішню поверхню двигуна, забруднюючи підкапотний простір. В подальшому пил починає активно налипати на підтіки, що утворилися, формуючи щільний шар маслянистого бруду.

В умовах високого нагріву такий бруд інтенсивно розповсюджується по поверхням. Внаслідок цього тепловий режим роботи двигуна може бути порушений та виникає перегрів. Досить очевидно, що відмити подібні забруднення звичайною водою, мильним розчином або автомобільними шампунями неможливо. Як мінімум, для досягнення хоч якогось результату знадобиться чимало часу. З цієї причини оптимальним рішенням буде купити очисник зовнішньої поверхні двигуна. З урахуванням того, що подібних засобів для видалення забруднень з поверхні мотора досить багато, зробити правильний вибір може бути важко.

Основні види засобів для очистки мотору:


Очисники двигуна виробляють різноманітні виробники автомобільної хімії у різних країнах світу. Що стосується агрегатного стану очисників підкапотного простору, на вітрині інтернет-магазину Ви можете знайти:

  • аерозолі;
  • ручні тригери (розпилювачі);
  • пінні засоби.


За статистикою високою популярністю користуються аерозольні очисники. Їх популярність обумовлена не тільки ефективністю, але й зручністю використання. Такі засоби наносяться на місця забруднення за допомогою аерозольних балонів, в які вони фасуються — після потрапляння на поверхню активний засіб перетворюється в піну. Стосовно тригерних упаковок — вони подібні до аерозольних, але тригер має на увазі ручне розпилювання очисника мотора на поверхню. Пінні очисники двигуна наносяться за допомогою ганчірки або губки та призначені для видалення плям оливи, бруду, палива, антифризу та інших технічних рідин.

Як вибрати очисник двигуна?


Вибір того чи іншого зовнішнього очисника двигуна автомобіля слід робити на основі декількох факторів:

  • Агрегатний стан — як і вказано вище, очисники реалізуються в трьох типах упаковки — аерозолі (спреї), тригери та пінні засоби. Приорітетніше купити аерозольний очисник двигуна, оскільки такий тип зручніший у користуванні та зберіганні. Стосовно ефективності — аерозолі входять у список найкращих.
  • Додаткові функції — крім хороших мийних властивостей очисники також повинні бути безпечними для гумових та пластикових деталей. Відповідно, при мийці такі елементи не повинні руйнуватись навіть частково.
  • Ефективність — зовнішній очисник двигуна за визначенням повинен добре розчиняти плями жиру, оливи та мастила, паливо, відмивати засохлий бруд. Додаткова ефективність аерозольних очисників підкапотного простору полягає в тому, що піна, розтікаючись по поверхні, потрапляє у важкодоступні місця, куди неможливо добратися за допомогою ганчірки. Подальшу очистку можна виконати за допомогою струменю води від високим тиском.
  • Співвідношення ціни та об’єму — об’єм упаковки очисника потрібно вибирати, враховуючи кількість плануємих обробок поверхні двигуна. Для разового застосування достатньо одного невеликого балону. Якщо ви плануєте користуватись засобом на регулярній основі — краще купити пінний очисник двигуна в більшому об’ємі, водночас зекономивши кошти на подальші покупки.
  • Безпечність — очисник двигуна машини повинен бути безпечним не тільки для гуми та пластику, але й для інших деталей авто, а також для здоров’я людини, зокрема для шкіряних покривів та дихальної системи.
  • Простота користування — найпростіші у користуванні аерозольні очисники, на другому місці — упаковки з ручним тригером, на останньому — звичайні пінні засоби. При використанні перших двох засобів контакт розчину з руками не обов’язковий. При користуванні пінним очисником необхідно добре вимити руки після його нанесення.


Як користуватись засобами для очищення двигуна?


Найбільш поширені аерозольні та тригерні упаковки очищувачів двигуна хоча й мають деякі відмінності у своєму складі, алгоритм їх використання залишається, переважно, однаковим:

  1. Відключити мінусову клему з акумуляторної батареї для запобігання можливих поломок та несправностей електронних складових двигуна авто.
  2. За допомогою струменю води під тиском або просто за допомогою води та щітки необхідно видалити з поверхні деталей двигуна бруд, який легко видаляється без використання додаткових засобів. Це дозволить зекономити очисник в подальшому та підвищити його ефективність.
  3. Нанести засіб на поверхню. Зверніть увагу, що робити це можна тільки при охоловшому двигуні, якщо в інструкції до очисника прямо не вказано зворотнє (деякі засоби наносяться на злегка розігріті мотори). Аерозольні балони перед застосування необхідно добре струсити. В першу чергу треба нанести очисник на плями технічних рідин, що засохли. При нанесенні треба приділити особливу увагу важкодоступним місцям, щілинам.
  4. Дати засобу вбратися та виконати очищаючу хімічну реакцію на протязі декількох хвилин (зазвичай в інструкціії вказаний час 10-20 хв.).
  5. За допомогою струменю води під тиском або просто за допомогою води та щітки потрібно видалити піну разом з розчиненим брудом. Закрити капот та запустити двигун.
  6. Дати йому попрацювати близько 15 хвилин для того, щоб при підвищенні температури мотора рідини природним способом випарувалась з підкапотного простору.

У деяких очисників двигуна та підкапотного простору час дії може відрізнятися, рівно як і кількість нанесеного засобу. Перед використанням будь-якого засобу для очищення моторного відсіка уважно ознайомтесь з інструкцією на його упаковці та обов’язково дотримуйтесь приведеним рекомендаціям виробника засобу!